Cikkek

Kövesse asztro-híreinket a blogunkon!
Olvasd hetente frissülő cikkeinket!

Egészség meditáció

Egészség meditáció

Dátum: 01.08.2012

A meditáció minden esetben pozitív hatású, de ha gyakran érzi szétszórtnak magát, nem tud koncentrálni a munkájára, sem pedig az otthoni felelősségeire, nincs semmi másra szüksége, mint egy kis lazításra. Sajnos gyakran érezzük úgy magunkat, hogy nem tudjuk a mindennapi  kötelezettségeit, pihenésre pedig csak nagyon ritkán fut az idejéből. Lazítson meditációval, erősítse a testét és a lelkét, úgy hogy megszabadítja az összes negatív energiától.

A meditáció és az orvostudomány szemlélete

Manapság az egészségünket egyértelműen leginkább a stressz veszélyezteti. A stressz olyan hatással van a szervezetünkre, amely a mindennapjaink folyamán állandóan károsítja a szervezetünket, a feszültség és a szorongás érzése számos megbetegedést idézhet elő, vagy felgyorsíthatja azok a kialakulását. A stressz csökkentése minden esetben az egészségi állapotunk javulását is jelenti, ehhez kiváló módszer a meditáció, ami a stresszhelyzetek által felgyülemlett negatív energiától szabadíthat meg minket. Ugyanakkor semmiféleképpen nem helyettesítheti a betegségek orvosi kezelését!

Mi a meditáció?

Fontos tudni, hogy a meditáció nem technika, hanem egy állapot: egy úgynevezett utazás a belső világunkba, ahol a harmóniát próbáljuk megtalálni és annak állapotába kerülni. Célja, hogy lenyugtassa a tudatunkat.

Számos technika létezik a meditáció elérésére, a közös elve mindegyik módszernek abban rejlik, hogy egy általunk kiválasztott gyakorlatra összpontosítunk, legyen az tárgy hang, légzés vagy képzelet. Ez az összpontosítás korántsem egyszerű folyamat, mivel a tudatunk kordában tartása és az adott dologra való koncentráció rendkívüli aktivitást kíván.

Vannak olyan meditációs gyakorlatok, amelyek ötvözik ezeket a tudat- és légzésgyakorlatokat a mozgással, amely még inkább fokozza  a meditáció pozitív hatását az egészségünk megőrzésére, ilyenek a jóga vagy a tai-csi.

Fontos elmondani, hogy a meditációs gyakorlatokat bárki képes elsajátítani, de az egészségre való pozitív hatásait  csak a kellő rendszerességgel végzett meditáció képes kifejteni.

A meditáció formái:

– légzésmeditáció, ez alkalommal kizárólag a ki- és belégzésre kell összpontosítanunk

– mantrameditáció, amikor az “OM” szót vagy egy-egy mantrát ismételünk és kizárólag erre összpontosítunk

– mozgásmeditáció, amikor a koncentráció mellet egyszerű mozgásgyakorlatokat végzünk

Minden meditációnál azonban fontos a légzésre koncentrálni, valamint a mantrákra vagy a képzeletbeli képre amit a fejünkben megjelenítünk, ha egy pillanatban el is kalandozunk  fontos tudatosan visszatérni  arra amire meditálunk. A kezdeti gyakorlatoknál, ez gyakran előfordul, de elegendő újból az adott dologra koncentrálni, majd a későbbiekben már egyre könnyebben sikerül ez a koncentráció.

Ha sikerül megtanulunk jelen lenni a pillanatban, akkor lehetőségünk lesz a tudatos döntésekre, amely hatalmas előnyt jelent a stresszes életvitelünkben és a mindennapjainkban. De ami  a legfontosabb lehet ennek a 20 perces gyakorlatnak a segítségével sokat tehetünk az egészségünkért. Általánosságban elmondható, hogy a meditáció jelentősen befolyásolja fizikai állapotunkat, lelki életünket és ez által hatással lehet a társadalmi kapcsolatokra is.

Hagyj hozzászólást

*