Cikkek

Kövesse asztro-híreinket a blogunkon!
Olvasd hetente frissülő cikkeinket!

Transzcendentális meditáció

Transzcendentális meditáció

Dátum: 28.11.2012

A Transzcendentális meditáció egy több évezredes történelemmel rendelkező meditációs technika, amely segíti a tudatunk fejlesztését, és ezáltal javítja testi egészségünket is.

A meditáció során a testünk olyan pihenési állapotba kerül, amely segít a testi-lelki egyensúly kialakításában. A rendszeres alkalmazása során csökkenti a stresszt, létre hoz egy tökéletes nyugodt állapotot, javul a homloklebeny és az agy többi része közötti kommunikáció és harmónikussá válik a teljes agyműködés. Ezeket az állításokat több mint kétszáz egyetem és kutatóintézet kutató munkája tudományosan is alátámasztotta.

A meditációs technikákat a mindennapi életben is használjuk, mert életünket felszabadultabbá, nyugodtabbá és kiegyensúlyozottabbá teszik. A Transzcendentális meditáció, annak ellenére, hogy egy intelektuális módszer, és nem igényel semmilyen testgyakorlást, nemcsak az elménkre, hanem testi egyensúlyunkra is pozitív hatást gyakorol, hiszen a szellem és a test szoros kapcsolatban állnak egymással.

 

A Transzcendentális meditáció  jelentése és eredete

A transzcendentális  szó eredete a transzcendens latin szóban keresendő, amely eredetileg átlépést jelent, átlépést a fizikia  létből a természetfeletti tapasztalás világába.  A meditáció szintén latin eredetű szó, és gondokodást jelent. Ha a két szó jelentését összeolvassuk, akkor “átlépni a gondolkodáson” szókapcsolatot kapjuk. Vagyis átlépni egy olyan világba, ahol a racionalitás és a logika nem játszik központi szerepet.

A Transzcendentális meditáció módszerét Maharishi Mahesh Yogi, indiai származású spirituális tanító kezdte el aktívan tanítani már 1955-ben. Az elmúlt fél évszázad során a Transzcendentális Meditáció a világ egyik legismertebb meditációs és önfejlesztő technikájává fejlődött ki, és ma már több mint hatmillió követője van.

 

Hogyan gyakoroljuk a Transzcendentális meditációt?

A Transzcendentális meditáció első pillantásra nem sokban különbözik a többi meditációs  módszertől. Naponta kétszer 15-20 percig kell gyakorolunk, csukott szemmel és kényelmes ülő helyzetben.  Bárhol elvégezhető ez a rövid meditációs gyakorlat.

A meditáció során egy speciális mantrára kell gondolni, a hangsúly azonban nem a mechanikus ismételgetésen, hanem a spontaneitáson van, nem az a célja a meditációnak, hogy ezen a mantrán meditáljunk. A mantra ismétlése, addig fontos amíg át nem lépünk egy határon, amely a mantra ismétlése közben jelentkezik, akkor amikor megtapasztalhatjuk a gondolkodás egyre finomabb tartományait, és amikor végül átlépünk a legfinomabb gondolati tevékenységen, és megtapasztaljuk a gondolatok forrását: a tiszta tudatot. Maharishi ezt az állapotot “transzcendentális tudatnak” nevezi, mely a normálisan tapasztalt ébrenlét, álom, mély alvás állapotától teljesen különböző negyedik tudatállapot. Ebben az állapotban megtapasztaljuk a teljes boldogságot, nyugalmat és a tiszta csendet.

 

A meditáció pozitív hatásai

A meditáció feloldja a felgyülemlett stresszt, megtisztítja az elmét, egyensúlyba hozza a testet. Kihat a személyiség fejlődésére, és az emberekkel való kapcsolatainkra is, hiszen a meditáció által kiegyensúlyozottabbá válunk, könnyebben reagálunk a környezetünkből érkező ingerekre, és szeretetteljesebben fordulunk a környezetünk felé. Ilyenkor feloldódnak a mindennapi sikertelenségek és feszültségek. Ebben a rendben  élénkebb és meggondoltabb döntések születhetnek és ezáltal egy kiegyenúlyozott életre neveljük önmagunkat.

 

A felhasználók hozzászólásai (2)

Éva a 08.05.2013

Hogyan alakul a közeljöben az anyagi helyzetem?

    Asztro Show a 01.10.2014

    Kedves Éva!
    Szandra jósnőt ajánljuk Önnek, melléke: 387. A bőségmágiában segíthet és pénzrituáléval is foglalkozik .
    Hívja most! 0690633991 (485 Ft/perc)

Hagyj hozzászólást

*